tirsdag 6. desember 2011

Adventskrans

Materialliste
Halmring
Edelgran
Buksbom
Squarosa
Div. kuler
Liten julestjerne
Kongler
Pynte bånd/sløyfer
Liten pakke

Jeg begynte med å dekke halmringen med edelgran. Når hele ringen var dekket, tok jeg deler av Squarosa og buksbom og lagde små buketter som jeg festa i hvert "hjørne" av kransen. Så tok jeg fire kvister med buksbom og festa på siden mellom de små buskene. 
Jeg fant frem fire lysholdere og festa de mellom de fire buskene. 
Jeg lage to klaser med to kuler i sølv og en svart, som jeg festa ved siden av to av buskene. Så tok jeg en liten pakke og en julestjerne og festa de ved siden av de to buskene som var igjen. 
Jeg tok to kongler og to sløyfer og festa de der jeg synes det passa.












Den dominerende fargen er grønn, men planen er å ha lilla kubbelys, så da kan det virke som at det er like mye lilla som grønn.
Jeg har valgt å bruke litt kaldere farger, siden det er en julekrans så ville nok de fleste valgt røde farger, men jeg ville at min skulle representere adventstiden, så derfor valgte jeg å ha lilla som "tema". Men hvis man har for mye lilla så kan det bli litt overveldende, så jeg har bare to lilla sløyfer, og så skal jeg ha lilla kubbelys. Og siden lilla er en ganske kald farge så valgte jeg å ha de andre gjenstandene i kalde farger. 

Min krans symboliserer adventstiden. I den kristne tro symboliserer lilla det å vente, som advent handler om. 

Jeg har lært at det ikke er lett å lage kranser, og man må legge masse tanke i hvordan man dekorerer og symbolikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar