onsdag 1. februar 2012

WWF - PhotoShop oppgave

Vi fikk en oppgave som gikk ut på å designe og produsere en prototype på velkomstpakke til nye medlemmer i WWF. Velkomstpakken skulle bestå av 2 produkter med tilhørende emballasje.

Det første vi skulle lage var et postkort. Motivet skulle være et utrydningstruet dyr, og vi skulle ha en tekst som fikk frem et budskap om den rasen.

Jeg valgte å om grå ulven. Det er den mest utrydningstruede ulverasen i verden.

Først fant jeg en bakgrunn som passet bra med budskapet jeg ville få frem, og en bakgrunn som ville gi riktig stemning. Jeg fant et passende landskap, og så endret jeg fargene i photoshop sånn at det ble litt mer "dystert".

 Det neste jeg gjorde var å sette inn ulvene, og prøvde å finne en passende plass å ha de på.








Til slutt justerte jeg litt på Opacity'en for å få frem den effekten jeg ville ha.

Så la jeg til litt lys effekter for å få frem en stemning.

Til slutt satt jeg på en passende tekst som skulle få frem budskapet mitt.


Og sånn ble slutt resultatet. Jeg synes det fikk frem det jeg prøvde å si, og jeg ble veldig fornøyd med sånn den ble.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar